Vegetarisk shepherdspie

Min pojkvän var duktig och lagade mat igår ;) Mycket gott, men mycket mäktigt. Dra ner på osten om ni tänker göra detta!

Receptet kommer från Café, fast det är ändrat, för det är faktiskt okej att vara vegetarian!

Mos
  • 1 kg potatis
  • 2 dl matlagningsgrädde
  • 1 äggula
  • 50 g smör
  • 200 g cheddarost
färs
  • 300 g quornfärs
  • 2 msk Worchestersås
  • 1 msk japansk soya
  • lite tabasko
  • 1 ägg
  • 1 msk olivolja
Koka potatisen mjuk. Mosa potatisen och blanda ner alla ingredienser, men bara hälften av osten.
Sätt ugnen på 225 grader. blanda alla ingredienser till färsen. Salta och peppra.
Smörj en form med olivolja.
Lägg i färsen och platta till det.
Ställ i ugnen 5 min.
Ta ut färsen, bred över moset och häll på resterande ost. Ställ återigen in i ugnen, denna gång 25 min. Är osten gyllenne är pajen klar.



Själv gjorde jag morotssoppan i Buffé idag. Fyfan va vidrigt, åt chokladbollar istället. Låt bli den soppan. Morötter och apelsin passar inte ihop. Och ingefära har ganska ...intressant...smak.


SKITÄCKLIGT. Men mina mackor är goda. Har alltid ätit sånt bröd (källarfranska) med smörgåsgurka. Med annat pålägg är det bara ...fel! x)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0