Ännu mer kakor!

Mitt projektarbete innan detta (jag la ner det alltså) var att göra en kakbok, det är därför jag har överflöd på kakrecept. Här får ni ett till. Detta är ett recept från Sju Sorters kakor, men jag har ändrat i det. Eller rättare sagt, MAMMA har ändrat i det, för det var hon som bakade dom när jag var liten.

VARGKAKOR

·         1 dl florsocker

·         200 g smör

·         1 dl potatismjöl

·         4 dl vetemjöl

·         1 tsk vaniljsocker

·         75 g mjölkchoklad

 

1.       Sätt ugnen på 175°C.

2.       Blanda alla ingredienser utom choklad i en bunke.

3.       Gör små platta bollar av degen och tryck ett litet hål i dem.

4.       Lägg dem på en plåt och sätt in i ugnen i 12 minuter (tiden varierar lite beroende på hur stora kakor du väljer att göra dock).

5.       Låt svalna på galler.

6.       Smält chokladen och lägg sedan en klick på varje kaka i fördjupningen du gjorde. Låt chokladen stelna.

Anledningen till namnet är att Stora stygga vargen i en sagobok jag hade när jag var liten bakade sådana här kakor och de blev en favorit på grund av det. Det blev visst inte så bra bilder dock...



Kommentarer
Postat av: JULIA

ÄLSKAR DEN BOKEN KOMMER IHÅG SÅ SUGEN JAG BLEV PÅ KAKOR VARJEGÅNG JAG SÅG DEN BILDEN MED VARGEN :)

2011-01-18 @ 18:25:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0