Helgens mat

Hejsan svejsan. Ursäkta för den värdelösa uppdateringen i helgen. Jag har hursomhelst lagat "massor" med mat. I fredags tog mormor hem en "Billiga veckan"-tidning från ica, min absoluta favorittidning när det gäller mat. Så jag lagade Pasta med tomat och baconsås. Dock så bytte jag ut baconet mot halloumiost. Det var fantastiskt gott. Lite chili hade nog inte skadat dock.

I lördags hade vi besök, så jag lagade både mat och efterrätt. Till mat blev det ett annat recept ur Billiga veckan. Kinesisk quornfärsröra i pitabröd. Dock utan vitkål för det är mat för riktiga kaniner. Det var gott! Vill ni laga det kan ni bara byta ut köttfärsen mot quorn eller sojafärs. Enkelt.

Till efterrätt gjorde jag blåbärsrutor med glass till. Man får inte kopiera recepten ur boken, därför blir ni nu uppmanade att låna boken "Baka i långpanna" på biblioteket. De har förresten ett riktigt brett utbud av kokböcker.

Igår lagade jag en fiskgryta, även den från Billiga veckan. Helt okej. Lite tråkig, och jag hatar "vit" fisk. Vaddå vit?! Grå snarare. Oavsett om det är hoki/torsk/kolja/whatever. Äckligt. Funderar på att sluta äta fisk.

Vi avslutar dagens bloggsession med bild.


Kommentarer
Postat av: emma

sv: hahaha brännskador elr nåt du vet ;)

2011-01-18 @ 21:16:35
URL: http://littleprincesse.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0