Quorn och paprikagryta

Gjorde mat från Buffé-tidningen idag, men deras recept var aningen kasst. Har ändrat åt er :)

Ugnsrostad potatis
  • ca 1 kg potatis
  • 2 vitlöksklyftor
  • 4 tsk torkad rosmarin
  • ½ dl olivolja
Skala och skär potatisen i pommesliknande skivor. Hacka vitlöken. Lägg alla ingredienser i en långpanna, salta och peppra ordentligt och ställ i ugnen 40 min på 200 grader.

Grytan
  • 400 g quornbitar
  • tre medelstora paprikor valfri färg
  • 1 burk hela tomater à 400 g
  • 2 tsk chiliflakes
  • 2 vitlöksklyftor
  • 1 tsk lökpulver
Skär paprikorna i bitar, ungefär lika stora som quornbitarna. Hacka vitlöken.
Stek quorn i lite olivolja i ca 5 min.
Lägg i paprika, vitlök och lökpulver och stek ytterligare ett par minuter.
Häll i tomaterna och krossa dem med en trägaffel. Häll i chilin.
Låt koka ca 10 minuter under lock.

Stekt spenat
  • 300 g bladspenat, fryst
  • 50 g smör
  • 3 msk pecorinoost
Smält smör.
Stek spenaten i smöret tills den är helt tinad och smöret "försvunnit" Salta och peppra.
Häll spenaten i en skån och blanda ner osten.

Ingen fin bild, för jag glömde att jag skulle fota


Kommentarer
Postat av: Tildah

Heej vilken fin blogg du har!

Ska ha en tävling på min blogg!Skulle vara jätte kul om du var med, din blogg är ju så fin! Kolla in den för att veta mer!

Många Kramar Tildah

2011-01-24 @ 22:51:08
URL: http://tiiildah.blogg.se/
Postat av: Amanda

Hej! :D Har du haft en bra dag? :D

2011-01-24 @ 23:26:52
URL: http://rilfarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0