Vanliga cupcakes

Haft alldeles för mycket att göra idag så ni får ett aningen äldre recept. Första gången jag gjorde dessa var med min kära vän Jojjo. Dom blev bra. Men jag har omarbetat receptet ganska mycket nu. Haha.

Muffins ca 15 st:

·         100 g smör

·         2 ägg

·         2 ½ dl socker

·         2 tsk vaniljsocker

·         1 krm salt

·         4 – 5 msk kakao

·         2 dl vetemjöl

·         ½ tsk bakpulver

Frosting:

·         300 g naturell färskost

·         6 dl florsocker

·         1 msk vaniljsocker

·         75 g smör

·         (karamellfärg)

Eventuellt:

·         Godis

·         Frukt

·         Strössel

 

1.       Sätt ugnen på 200°.

2.       Smält smöret och låt det svalna.

3.       Vispa ägg och socker poröst.

4.       Häll i alla ingredienser och vispa.

5.       Fördela smeten i pappersformar på en plåt, fyll inte formarna mer än till hälften.

6.       Grädda mitt i ugnen i 10 minuter, står de för länge blir de torra, de ska vara ganska kladdiga.

7.       Låt muffinsen svalna och gör under tiden frostingen.

8.       Blanda ihop alla ingredienserna, smöret måste vara mjukt annars blir det klumpar i smeten.

9.       Vill man ha färg på frostingen häller man i några droppar karamellfärg.

10.   Lägg frostingen i en sprits och spritsa ut den fint över kalla muffins.

11.   Dekorera med valfria ingredienser.

Tips: cupcakes passar bra att ge bort som present. De passar även bra till barnkalas med olika teman då de är så lätta att variera utseendemässigt!

Det är inte som att min dator tänker gå med på att vända några bilder. Alldeles för avancerat.



Kommentarer
Postat av: Din granne ;)

De var jättegoda :D Men jag tycker vi får baka någon gång snart!



Sv: Jag tänker förneka det. Jag liknar inte Linnea, hon liknar mig ;)

2011-01-27 @ 19:12:17
URL: http://brokenandfixed.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0