Världens snabbaste quornfärssås

Kanske någon kan snabbare, men detta gick iaf fort! Så fort att jag inte ens hann fota!

Stek lika delar quornfärs och grönsaker. (Lika mycket som du tror du äter). Blanda i tillräckligt mycker creme fraiche för att det ska bli såsigt. Krydda med valfria kryddor (jag tog cayennepeppar, kanel och grillkrydda - allt funkar!). Låt koka en stund och smaka sedan av. Vill du ha mer färg kan du blanda i sockerkulör oxå. Sververa med pasta eller nudlar.

Det gick fortare att laga såsen än pastan för mig. Klå det ni ;)

Man kan även göra detta med bara grönsaker, det brukar jag göra om jag har tid att skala morötter och sånt där.

Kommentarer
Postat av: Yasmine

Sv: tack så jättemycket :)

jag gillar dina recept och du har många fina bilder!

2011-02-01 @ 18:38:43
URL: http://inzoomat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0