Att byta ut kött

Detta är mitt sista inlägg som kommer räknas som projektarbete, därför tänker jag dela med mig av en lista på saker som jag brukar byta ut kött i recept mot. Inte alltid såklart, men ändå allt som oftast.

Döda kor (nötkött) - grytbitar/sojafärs
Döda grisar (fläskkött) - sojastrimlor/quornfärs
Döda fåglar (ex; kyckling) - quorn av olika slag

Sen finns det typ massor med olika sorters korv och diverse schnitzlar och annat grejs, men jag bor i en liten by, med en liten affär, med litet sortiment.

Sen kan man byta ut mjölk och grädde och sådant mot veganska alternativ. Går utmärkt att byta ut.

Det jag egentligen vill komma fram till är att det är så vansinnigt, sanslöst, katastrofalt enkelt att byta ut döda djur mot annat, som är bättre i de flesta avseenden. Man bör fundera över varför man inte gör det då.

Du är inte den enda varelsen i hela världen som har rätt att leva.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0